Túra a Mátrában

Iskolánk 31 tanulója 2017. október 7-én a Mátrába indult túrázni Szabóné Molnár Rita tanárnő, Bertalan Attila és Totyik Tamás tanárurak vezetésével és két szülő kíséretével.

Reggel 6 órakor indultunk az iskola elől autóbusszal. A Kékestető északi gerincén, az országos kéktúra útvonalán vágtunk neki a 13 km-es táv teljesítésének. Közel egy órás séta után elértük a Saskő szikla szirtjeit, ahonnan láthattuk a szlovákiai Alacsony-Tátra felhők fölé emelkedő csúcsait. Csodálatos látvány volt a párafelhőbe burkolódzó Parádi-medence is. Olyan érzésünk volt, mintha a felhők fölött járnánk. Innen hullámvasút szerű úton haladtunk a Hármashegyi Erdészházig, ahol rövid ebédszünetet tartottunk. Itt kezdődött a túra legizgalmasabb szakasza a Tarjanka-szurdok. Egy keskeny patak kanyon szerűen bevájta magát a puha andezit tufa kőzetbe. Látványos szorosokat, 10-12 méter mély folyó völgyet alakított ki az évszázadok során a Tarjanka- patak. Nem mindennapi látványban volt részünk. A legnehezebb rész az volt, amikor egy vízesés mellett kellett kötél segítségével lemászni tanár úrék segítségével. Nem volt egyszerű művelet, de mindenki élvezte a sziklafalmászást. A vízesésétől már nem volt messze a 6 órás túránk végállomása, Markaz nevű falú határa. Itt már várt bennünket Tóth Pista bácsi a busszal. Este élményekben, kalandokban és rengeteg szép emlékkel értünk Nagyhegyesre. Jó lenne, ha tavasszal is szerveznének még ilyen túrát, mert nagyon szép nappal ajándékozott meg bennünket Rita néni, Attila bácsi és Tamás bácsi! Köszönjük a munkájukat!