Petőfi nyomában Debrecenben

A Petőfi 200 emlékév jegyében tanulóink Petőfi Sándorral kapcsolatos irodalmi, rajzos, informatikai feladatokat oldottak meg. A legjobban teljesítő 20 tanulót   Debrecenbe vittük kirándulni.

Május 2-án helyközi járattal utaztunk el a megyeszékhelyre. Első utunk a vasútállomás épületéhez vezetett. Itt bérelt szobát Petőfi 1843-44 telén a színház jegypénztárosától és itt írta meg azokat a verseket is, amelyekkel aztán gyalogosan indult Pestre, hogy országos hírű költő legyen. Az épület falán tábla jelzi Petőfi életének ezt az eseményét.

Innen a Petőfi térre sétáltunk, ahol megnéztük a felújított teret és Medgyessy Ferenc Petőfi-szobrát is, amit 1948-ban avattak fel.

A Piac utcán folytattuk utunkat, megcsodáltuk a Megyeházát, elolvastuk az utunkba eső táblákat, feliratokat. A Szent Anna utcán betértünk a katolikus templomba, majd a plébánián megtekintettük Petőfi fiának a kereszteléséről szóló dokumentumot.

Innen a Batthyány utcán folytattuk az utunkat. Emléktábla jelöli azt az épületet, ahol valaha Petőfi Sándor és Arany János is koptatta a színpadot. Tovább haladva eljutottunk ahhoz a házhoz, ahol a szabadságharc idején Szendrey Júlia élt a gyermekével. Innen indult Petőfi Bem seregébe.

Az Ady Endre Gimnázium parkjában fagyiztunk, majd a Református Kollégium épületébe mentünk, ahol múzeumpedagógiai foglalkozás várt bennünket.

Sokan nem is tudják, hogy a Debrecenben lévő, ma is iskolaként működő Református Kollégium falai között egykor megelevenedett a történelem, és számos ismert magyar író, tudós, művész tanult a falai között.

Egy régi tanteremben ültünk le, ahol az egykori diákok napirendjével, tantárgyaival ismerkedtünk.

Jártunk a Hittudományi Egyetem épületében is, ahol Petőfi Budapesten felállított szobrának másolatát láthattuk. Rendkívül érdekes volt a nagykönyvtár kiállítása is a papír készítéséről és a könyvnyomtatásról.

Sajnos az idő nagyon eltelt. Megnéztük még a Kollégiummal szemben  Csokonai szobrát és a Hatvan utcán a költő szülőházát jelölő emléktáblát.

Tartalmas kirándulás után indultunk haza, sok élményt szereztünk.