Néhány évvel ezelőtt hagyományteremtő céllal kezdtük el megismertetni a gyerekekkel a Márton nap legendáját, az ehhez a naphoz kapcsolódó népszokásokat, néphagyományokat. Ebben az évben is folytatódott ez a program.
Magyar órákon és a hozzá kapcsolódó tanórán kívüli foglalkozásokon interaktív filmet néztek meg tanulóink arról, hogy hogyan lett Mártonból püspök, milyen szerepet játszottak ebben a libák. Állatmesét hallgattak meg, melynek libák voltak a szereplői. Tanulságokat fogalmaztak meg, tulajdonságokkal ruházták fel a libákat. Időjóslások is fűződnek Márton napjához, ezekkel is ismerkedtek tanulóink. /Ezen a napon nem volt szabad mosni, teregetni./ Megtapasztalták, hogy milyen nehéz volt régen libatollal írni a leckét. Matematika órán, libás interaktív feladatokon törték a fejüket. A libás népi játékok, énekek, közös tánc sem maradhatott el. Készítettek libát papírból, gyurmából, színeztek libás képeket. Nagy fejtörést okozott a libakirakó puzzle, és a libalabirintus.
Tartalmas, színes programmal sikerült ismét közelebb hozni a gyerekekhez népi emlékeinket, hagyományainkat.
Bokács Ferencné