Iskolakert

Az őszi időszakban többféle különböző munkát is végeztünk. Az alsó évfolyamos gyerekekkel együtt a már meglévő ágyásokat teljesen gyomtalanítottuk, a benne lévő földet óvatosan, ásóvillával fellazítottuk, a talajt átszellőztettük. A nyáron termett haszonnövényeket eltávolítottuk, a burgonyát kikapartuk, a maradék gazokat összegereblyéztük. Az előkészületek után a földet kissé átnedvesítettük. Majd elvégeztük az őszi vetést. Többféle ágyást alakítottunk ki: négy ágyásba mustármagokat szórtunk, egy ágyást levelekkel fedtünk, és lett egy hagymás ágyásunk, melybe fokhagymát és hagymát dugdostunk. A nyáron megmaradt virágos növények közül a körömvirágot meghagytuk védő növényként, az évelő növényeket átültettünk kis cserepekbe. A komposztálók területét rendeztük, az ott lévő egyéb hulladékokat elhordtuk. A fákról levágott ágakat kétféle méret szerint szortíroztuk és kupacokba halmoztuk, hogy az a kertben lakó vagy idetévedő állatoknak téli menedékül szolgálhasson. Felhívtuk a gyerekek figyelmét arra, hogy ez egy másfajta komposztáló, amire szintén figyelmet kell fordítanunk, érdemes figyelgetniük. A másik feladat a gyümölcsös területének rendbetétele volt, ezt a felső évfolyamos diákok bevonásával végeztük. Kikapáltuk a ribizlitányérok körüli részeket és a málna téglalap alakú sávját is kiástuk. A friss területeket kitisztítottuk. A málna hajtásait metszőollóval visszametszettük, tőhajtással ledugványoztuk a friss földbe, bízva benne, hogy ezek tavaszra megfakadnak. Tavaszi terveink közt szerepelnek az alábbiak: kis kerítés megépítése a kert köré, a korábban meghirdetett „Kertünk neve” című pályázat eredményének ismertetése, jelző- és jelölőtáblák és feliratok kihelyezése a megfelelő helyekre, a komposzt kitermelése, rostálása, ágyásokba töltése, illetve a gyümölcsösök területének kitisztítása, betrágyázása kevés érett lótrágyával. Szeretnénk olyan esővízgyűjtőt is, aminek alul kis csapja van, hogy azt a gyerekek idővel felelősségteljesen, akár önállóan is használhassák.