Iskolánkban megvalósult az Iskolában az erdő program, amelyen a 4., 5. és 6. osztályos tanulók vettek részt. A gyerekek egy rövid feladat ismertetés után, csoportokban dolgoztak. 6 csoportban, 6 különböző feladatot kellett megoldaniuk az erdei ökoszisztéma témakörben. A teremben így 6 állomást tudtak végig járni, forgószínpad szerűen. Foglalkoztak az erdei talajjal, a talaj alkotórészeivel és azokkal a tényezőkkel, amelyek hatással vannak a talajra, például a környezetszennyezés.
Az első állomáson, preparátumokat láthattak, sündisznó, vakond és mókus kisállatokat. Előzetes ismereteik alapján meg kellett beszélniük a testfelépítést, életmódjukat, szerepüket az erdőben. A második állomás egy molinó volt az erdő talaján lévő élőlényekről és organizmusokról, tanulmányozni kellett, mert egy másik feladat tartozott hozzá. A harmadik állomás szintén egy molinó, amiről az erdő ökoszisztémáját, és az élőlények szintjeit ismerhették meg. Az erdőben sokféle rovar is található, ezeket is megnézhették tanulóink, majd meg is nevezték azokat.
A következő állomáson az erdő talaján található „kincseket” kellett zsákból kihúzni: madártollak, termések, apró élőlények műanyag felnagyított formában, amit a molinón láttak, azt meg is tudták fogni.
Rókabundát is nézegettek, majd kiválasztották a rókakoponyát. A hegyes fogairól ismerték fel, míg a másik koponya a mindenevő borzé volt.
Erdőben élő állatokat ismertek fel a preparátumok segítségével: fekete rigót, mókust, vakondot, sünit és beszéltek ezeknek az állatoknak az életmódjáról.
Az idő gyorsan eltelt, hasznos ismereteket szereztek a gyerekek az erdőről.
Jól felépített bemutató volt, sok érzékszerv bevonásával, a gyerekek tapasztalati úton szereztek új információt, és összegezték az eddigi ismereteiket. Hasznos foglalkozás volt, még később is a látottakról beszéltek.