Testvértelepülésünkön jártunk

Megújult kapcsolat

Nagyhegyes Község Önkormányzata ismét életre hívta és aktív kapcsolatot ápol németországi testvértelepülésünkkel, Gelenauval. Ennek eredménye a július 14 - 23-ig tartó tíznapos kirándulás is, melyen 40 fő vett részt.

Gelenau Németország, azon belül Szászország tartományának 4271 lakosú települése. Az 513 méter magasan fekvő település az Érchegység fenyőerdeivel igazi hegyvidéki hangulatot áraszt. A község szabadidős parkjában, a strandon kaptunk szállást. Olyan helyen voltunk, ahol jó időben akár az egész napot tartalmasan eltölthettük volna. Ám erre nemigen kaptunk lehetőséget, hiszen vendéglátóink elhalmoztak bennünket programokkal, látnivalókkal. De lássunk mindent sorjában:

Utazásunk

Első napunkon Győrig utaztunk. Így a hosszú utat kellemesebbé, élménydúsabbá tettük és nem utolsó sorban biztonságosabbá, hiszen elkerültük az éjszakai utazást. Győrben megnéztük a történelmi belvárost. Végigsétáltunk a Baross utcán, Megnéztük a Városházát, a Győri Nemzeti Színházat, a Káptalan dombon a Bazilika épp felújítás alatt áll, de megtekinthettük a Szent László-hermát, a könnyező Szűzanya-képet, köztéri szobrokat csodáltunk, köztük a híres Frigyláda szobrot. No és persze megtaláltuk a legjobb fagyizót is.

Másnap Prágában töltöttünk két órát. Az óvárosban tettünk egy kellemes sétát. Megcsodáltuk a patinás épületekkel ölelt szűk sikátorokat, végigsétáltunk a híres Károly-hídon is. Zsúfoltak voltak az utcák, pazar volt a látvány, sikerült felüdülnünk a hosszú út közepette. Este hatkor értünk Gelenauba.

Gelenauban

Tartalmas hetünk volt. Vendéglátóink precízen, pontosan gondoskodtak róla, hogy élményeink széleskörűek legyenek. Ellátásunkkal is nagyon elégedettek lehetünk. Gelenau polgármestere, Knut Schreiter titkárnőjét, Corina Hoffmannt bízta meg, hogy legyen mindenben segítségünkre. Corina roppant körültekintően, rugalmasan és alaposan megszervezte programjainkat. Bemutatta a települést, elsétáltunk a Polgármesteri Hivatalba. Gelenauban rengeteg egyesület működik. Időnk nem engedte, hogy mindenkit meglátogassunk, de jártunk és sportoltunk az atlétikai egyesülettel, meglátogattuk a madarászokat is. Megcsodáltuk a Játékmúzeumot, a helyi Harisnya- és zoknigyárat, alkalmunk volt bobozni a helyi bobpályán, meglátogattuk az iskolát, fagylaltoztunk.

Kirándulásaink során jártunk egy völgyzáró-gáttal létrehozott gyönyörű hegyi tónál ˙(Greifenbachstauweier), ott a kisebbek aranymosók módjára keresték a kincseket, míg a nagyobbak egy körsétát tettek. Ugyanitt megcsodáltuk a gránit sziklaképződményeket (Greifensteine) is.

Vicces is volt, ugyanakkor csodálatra méltó is az a modellvasút-kiállítás, mely egy hatalmas csarnokot töltött meg. A környék települései, életképei voltak modellezve úgy, hogy közben a '80-as éveket idézték meg.

Szászország legmagasabb hegycsúcsa Fichtelberg (1215 m) - meseszép panorámában gyönyörködhettünk. Alatta a legmagasabban fekvő város, Oberwiesenthal. Innen gőzmozdony húzta erdei vasúton utaztunk Neudorfba, ahol egy szokatlan kézműves foglalkozás várt ránk: Megismerkedtünk azzal gyertyával, melyet Szászország tartományában advent idején gyújtanak a családok. Mégsem egy lánggal égő gyertyával találkoztunk, mi inkább neveznénk ezt füstölőnek. A családi vállalkozás vezetője elragadó előadásban ismertette a gyártás történetét, menetét,
majd arra hívott bennünket, hogy együtt alkossunk.

Szálláshelyünkön minden nap sportoltak fiataljaink, közösségi játékokat játszottak, többször strandolni is tudtunk, esténként kártyapartik, tábortűz, zenehallgatás, beszélgetések nyúltak az éjszakába.

Elfáradtunk-e? Igen, mert hosszú utazásaink, sűrű napjaink voltak, programjaink egymást érték, élményeinknek pedig kell még idő, míg mindet feldolgozzuk.

Az utazáson az általános iskolások és az ifis fiatalok közel fele-fele arányban vettek részt. A kirándulásunk meglepetését adta, hogy a gyerekek mennyire egymásra találtak. A korosztályok közti különbségek előnyére váltak a csapatnak. Nagyon vidám és jól nevelt nagyhegyesi gyermekcsoport töltött együtt 10 napot. Büszkék voltunk rájuk!

Köszönjük Nagyhegyes Község Önkormányzatának a lehetőséget, köszönjük Gelenau vendégszeretetét!