ÖKO táborban voltunk

Beszámoló az első és második osztályosok táborozásáról

Fontosnak tartjuk, ezért fokozott figyelmet fordítunk tanulóink környezeti nevelésére. A megvalósítás tanórán kívüli egyik lehetősége az erdei iskolák, ÖKO táborok, osztálykirándulások szervezése. Kezdetben csak a felső tagozatos gyerekek utaztak több napra erdei iskolába, de látva azt a sok jó programlehetőséget, melyet ez a tanulási forma biztosít, úgy gondoltuk az alsó tagozatos munkaközösségünkben, hogy mi is megpróbáljuk, és már néhány éve részesei vagyunk ennek a programnak. Ebben az évben a Hortobágyi Nemzeti Parkot céloztuk meg május 16-17-18-án.

Mivel az időjárás nem volt kegyes hozzánk, esőben indultunk szerdán reggel az iskola elől. Néhány bátortalan integetés után, már mosolyogva vágtunk neki az útnak. A másodikosok irányításával vidám nótáktól harsogott az autóbusz, amikor begördültünk Hortobágy-Máta területén lévő Fecskeházhoz. Kipakoltuk csomagjainkat és elmentünk a Látogatóközpontba, ahol tárlatvezetés keretében ismerkedtünk Hortobágy növény- és állatvilágával, interaktív játékokon tesztelhettük tudásunkat, majd mókás filmvetítésen figyelhettük meg a daruvonulást. Részesei lettünk egy nyestbefogó kalandnak is. Délután kitisztult az idő és a Fecskeházba visszatérve, gyalogtúrán felfedeztük a környéket, majd a játszótéren töltöttünk önfeledt pillanatokat. A vacsora, az esti mosakodás, lefekvés után mesemondással, néhány kedves szóval ringattuk álomba a gyerekeket.

A második napon a bőséges és finom reggeli után szekerezni indultunk a pusztába. Menet közben még csikós bemutatót is láttunk. Később a lóistállóknál néztük meg a szebbnél szebb lovakat, majd a korongozás rejtelmeibe is betekinthettünk a helyi fazekasműhelyben. Ebéd után gyalogosan besétáltunk a faluba, a Hortobágy folyó partjára. Csónakba ülve ámultunk a barna réti héján, a nádi poszátán, a tőkés récén, a vízisiklón, majd vízitököt és fehér tündérrózsát csodálhattunk. Nótázva gyalogoltunk vissza a szállásunkra, ahol még egy nagyot játszottunk a játszótéren és vacsora után mindenki hamar álomba szenderedett.

A harmadik nap pakolással kezdődött. Nehéz volt visszavarázsolni a ruhákat a helyükre, valahogy kicsik lettek a bőröndök. Reggeli után jött értünk a szafaribusz és elutaztunk a Vadasparkba. Szakvezetéssel sétáltunk végig a parkon, sok-sok információval gazdagodtunk, de a végén a játszótér is örömteli pillanatokat szerzett a gyerekeknek. Visszatérve a szállásunkra megebédeltünk, majd gyalogosan besétáltunk a faluba, mert egyetlen kirándulás sem múlhat el ajándékvásárlás nélkül. Később jött értünk az autóbusz, amivel, a csomagok bepakolása után hazaindultunk. Itthon a szülők már izgatottan vártak bennünket, és mindenki boldogan ölelte magához gyermekét.

Hálásan köszönjük minden szülő, nagyszülő segítségét és a Nebuló Alapítvány anyagi támogatását! Számunkra is élmény volt ez a kirándulás, de a legnagyobb örömöt mégis a gyerekek boldog mosolya jelentette.