Biciklis vándortábor

A Bringás vándortáborban egy életre szóló élményt adott a résztvevőknek. Izgalmas és kihívásokkal teli hét volt. Első nap busszal Bükkszentkeresztre érkeztünk, ahol elmentünk Gyuri bácsi gyógynövénykertjéhez. Ezután a gyógyítóköveket néztük meg, majd üvegangyalkát készítettünk a helyi üvegműves házban. Ezt követően megkaptuk a biciklit és a felszerelést. Este aki akart még felmehetett a kilátóra.

Második nap programjai: az Üvegműves ház, az Ilona ház miközben átmentünk a Hór-völgyön és a Gyertyán-völgyön keresztül. Mikor megérkeztünk Répáshutára lehetőségünk volt még a Balla-barlangba is felmenni. A szálláson a szobáknak saját terasza volt, ami nekünk gyerekeknek kedvezett egy kicsit, hiszen ott is áttudtunk menni egymáshoz.

Harmadik nap Szentlélek volt a célállomás, de útközben megnéztük Nagy-mezőt, a Három-követ, az Olasz-kaput és a Petőfi-kilátót. Szentléleken jurta volt a szállásunk és kalandparkba is mehettünk.

Negyedik nap tekertünk a legtöbbet, összesen 54 km-t. Átmentünk az Upponyi-szoroson, elmentünk a Mohos-tavak mellett és megnéztük a cserépmúzeumot. Miután oda értünk a gömörszőlősi Ökológiai Intézetbe, körbenéztünk a faluban és csocsó meccseket játszottunk. Aznap éjjel maradhattunk legtovább fent.

Ötödik nap délelőtt batikoltunk és íjászkodtunk. Délután még fagyiztunk, játszótereztünk és megnéztük a Tompa Mihály emlékházat. Aggtelek előtt egy kicsivel diónyi méretű jégeső kapott el minket. Úszott az egész utca, a vége felé a térdig érő hideg vízben sétáltunk. Szerencsére finom étellel vártak már minket, vacsora után láttuk meg, hogy a kemping nagy része víz alatt van.

A hatodik napon a jósvafői barlangot néztük meg először, utána pedig a tengerszemhez bicajozott le a csapat egy része. Szinpetri volt a következő állomás, ahol a világ legnagyobb könyvét néztük meg. Az utolsó táborhely Szögliget volt, ahol virslit sütöttünk, közben zenét hallgattunk, majd beszélgettünk az elmúlt napokról.

Hetedik nap délelőtt még elmentünk megnézni Szádvár romjait, aztán jött értünk a busz és elindultunk hazafelé. Összefoglalva kalandos egy hetünk volt. Néha voltak esések vagy a biciklikkel gondok, de ezek nem rontották el a tábor hangulatát, nagyon sok élménnyel tudtunk gazdagodni.